Kundetilfredshed landskab

Dataproces har mange tilfredse kunder

En faglig og kompetent samarbejdspartner med altid god service

November og december måned har i Dataproces stået i kundetilfredshedsundersøgelsens tegn. Det vigtigste mål ved enhver opgave vi løser er, at kunden er så tilfreds med vores arbejde, at vedkommende vender tilbage og fortsætter med at være kunde ved os, men også at han eller hun er klar til at anbefale os til andre i sit netværk.

For at vide hvor godt vi lever op til dette mål, har vi derfor bedt vores kunder evaluere os og vores indsats. I den forbindelse vil vi takke alle de kunder, der har givet sig tid til at besvare vores spørgeskema, for det er netop de besvarelser, der skal hjælpe os til fremadrettet at give vores kunder den bedst mulige oplevelse og service, når de er i kontakt med os.

For os er det nemlig vigtigt at lytte til kunderne og aktivt bruge undersøgelsen i arbejdet med at forbedre vores produkter og ydelser såvel som vores kundeservice og de interne processer. I Dataproces ser vi os selv som sparringspartner for kommunerne med fokus på at sætte os ind i deres behov og udfordringer og i samarbejde løse forskellige problemstillinger.

74% vil anbefale Dataproces

I undersøgelsen har vi taget udgangspunkt i en international anerkendt metode til at måle kundeloyalitet og -tilfredshed, nemlig NPS (Net Promoter Score).

NPS er baseret på spørgsmålet ”hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale Dataproces til andre?”. For at besvare dette spørgsmål skal man vurdere på en skala fra 0-10, om man vil anbefale Dataproces, hvor 0 er slet ikke sandsynligt og 10 er meget sandsynligt.

Her viser tallene, at hele 74% af vores kunder er ”Fortalere” – hvilket også ofte omtales som en virksomheds ambassadører. Det er altså den andel, der vil anbefale Dataproces til andre i deres netværk og som dermed er vores tilfredse og loyale kunder.

Nyhedsbrev Kundetilfredshed graf



Det er vi naturligvis meget stolte af. Men det betyder ikke, at vi vil hvile på laurbærrene, men vil fremadrettet arbejde benhårdt på at opnå en endnu større tilfredshed blandt vores kunder – både dem vi leverer dataanalyser og softwareløsninger til.

En kompetent samarbejdspartner

Nogle af de ting, der bliver fremhævet af vores kunder, som baggrunden for deres tilfredshed, er bl.a. den store faglige indsigt og kendskab til områderne – dette særligt ift. vores forskellige analyser. Derudover lægger flere af disse kunder også vægt på, at Dataproces er en god og fleksibel samarbejdspartner, der er med til at minimere kommunens eget tids- og ressourceforbrug grundet vores kompetente og selvkørende medarbejdere.

”Dataproces er utroligt nemme at samarbejde med, og konsulenterne er meget selvkørende, så vi skal anvende minimalt af tid på en analyse. Endvidere har Dataproces nogle meget kompetente medarbejdere og afleverer altid et materiale i en god kvalitet.”



Derudover fortæller flere af kunderne om, hvordan vores softwareløsninger har gjort arbejdet lettere og mere overskueligt for kommunens medarbejdere og at ”det er en stor hjælp i hverdagen”. Samtidig lægger de vægt på det positive samarbejde som en af baggrundene til deres tilfredshed samt den altid gode og hjælpende service, de får ved hver kontakt, hvor der er hurtig og super support og vejledning i et letforståeligt sprog. Denne feedback gør sig gældende for både MARS, Min Sag og MARC Fleksløn.

”Det er et positivt samarbejde, der er baseret på dialog. Vi føler os inddraget og hørt. Det er vores opfattelse, at Dataproces holder, hvad de lover.”